

Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).
Kontakt:
+48 33 829 72 42
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Koordynator studiów:
mgr Marta Kijas
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kierownik studiów:
mgr Jan Kowalczyk
- absolwenci wyższych uczelni (posiadających dyplom magistra lub licencjata),
- przyszli i obecni pracownicy organów administracji rządowej i samorządowej, państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych, dla których ta forma kształcenia stwarza możliwość podniesienia kwalifikacji zawodowych i uzyskania uprawnień wymaganych przez obowiązujące prawo. Studia adresowane są również do pracowników instytucji prywatnych zainteresowanych zasadami funkcjonowania współczesnej administracji,
- przyszli i obecni pracownicy organów administracji rządowej i samorządowej, państwowych i samorządowych jednostek organizacyjnych, dla których ta forma kształcenia stwarza możliwość podniesienia kwalifikacji zawodowych i uzyskania uprawnień wymaganych przez obowiązujące prawo. Studia adresowane są również do pracowników instytucji prywatnych zainteresowanych zasadami funkcjonowania współczesnej administracji.
- podniesienie kwalifikacji zawodowych,
- przygotowanie słuchaczy do wykorzystania posiadanej wiedzy do formułowania i rozwiazywania problemów z zakresu prawa administracyjnego,
- przygotowanie słuchaczy do planowania i organizowania pracy zespołu lub organizacji realizujących takie zadnia
- uzyskanie specjalistycznej wiedzy z zakresu nauk administracyjnych, kompleksowej i aktualnej wiedzy na temat istoty i funkcji administracji publicznej.


Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).
Kontakt:
+48 33 829 72 42
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Koordynator studiów:
mgr Marta Kijas
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- urzędnicy sądów powszechnych,
- urzędnicy sądów administracyjnych,
- urzędnicy prokuratury,
- osoby, które chcą podjąć zatrudnienie w sądach powszechnych, sądach administracyjnych lub prokuraturze.
- nabycie przez słuchaczy wiedzy z zakresu prawa oraz postępowania cywilnego i karnego w zakresie niezbędnym dla urzędnika sądu lub prokuratury, egzekucji sądowej i administracyjnej, biurowości i warsztatu pracy urzędnika sądu lub prokuratury,
- nabycie umiejętności niezbędne do podjęcia pracy w sądzie lub prokuraturze, zgodne z wymaganiami kwalifikacyjnymi w konkursach na stanowiska urzędnicze. Wiedza oraz umiejętności pracowników sądów i prokuratur zostaną pogłębione i usystematyzowane, zarówno poprzez wykłady, jak i praktyczne warsztaty. Osoby zainteresowane awansem zawodowym zdobędą również wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania sekretariatem w sądzie i prokuraturze.


Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).
Kontakt:
+48 33 829 72 42
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Koordynator studiów:
mgr Marta Kijas
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- osoby pragnących zdobyć potrzebne umiejętności i wiedzę do podjęcia pracy, w charakterze analityka lub doradcy inwestycyjnego, a także do samodzielnego inwestowania na giełdzie papierów wartościowych.
- osoby pracujące jako doradcy finansowi: Open Finance, Expander,
- osoby planujące podjąć pracę w charakterze analityka w działach analiz papierów wartościowych instytucji finansowych,
- osoby chcące podjąć zatrudnienie, jako doradcy inwestycyjni,
- osoby pragnące, jako specjaliści, samodzielnie inwestować na giełdzie papierów wartościowych,
- specjaliści zajmujący się doradztwem finansowym oraz inwestycyjnym chcący rozszerzyć swoją wiedzę z zakresu inwestycji w papiery wartościowe,
- osoby zainteresowane rozwojem wiedzy i umiejętności z zakresu analizy rynku papierów wartościowych.
-
odniesienie umiejętności i wiedzy słuchaczy z zakresu analizy inwestycji w papiery wartościowe czyniąc ich specjalistami w danej dziedzinie, co pozwoli na:
- podjęcie pracy w charakterze analityków rynku papierów wartościowych lub doradców inwestycyjnych,
- samodzielne inwestowanie na zorganizowanym rynku papierów wartościowych,
- wzrost atrakcyjności zawodowej i konkurencyjności słuchaczy na rynku pracy.
- zwiększenie motywacji słuchaczy do kształcenia i doskonalenia zawodowego w obliczu stale zmieniających się warunków społeczno-gospodarczych i wymagań rynku pracy, zwiększenia motywacji do dalszej pracy, zmniejszenie ryzyka wypalenia zawodowego. Ponadto zwiększenie świadomości w zakresie korzyści płynących z własnego dokształcania i doskonalenia zawodowego.
- teoretycznych podstaw funkcjonowania rynków finansowych, ze szczególnym uwzględnieniem giełd papierów wartościowych,
- podstawowych aspektów prawnych związanych z obrotem papierami wartościowymi, z uwzględnieniem prawa krajowego i unijnego
- reguł funkcjonowania giełdy papierów wartościowych, zasad składania zleceń i rozliczania transakcji poprzez Internet,
- podstaw ekonomii i psychologii niezbędnych dla inwestora giełdowego,
- analizy sprawozdań finansowych spółek giełdowych,
- podstaw teoretycznych oraz umiejętności przeprowadzania analizy fundamentalnej,
- wykorzystania arkusza kalkulacyjnego Excel do przetwarzania danych ze sprawozdań finansowych w ramach analizy fundamentalnej oraz podejmowania decyzji inwestorskich.
- teoretycznych podstaw funkcjonowania rynków finansowych, ze szczególnym uwzględnieniem giełd papierów wartościowych,
- podstawowych aspektów prawnych związanych z obrotem papierami wartościowymi z uwzględnieniem prawa krajowego i unijnego,
- reguł funkcjonowania giełdy papierów wartościowych, zasad składania zleceń i rozliczania transakcji poprzez Internet,
- podstaw ekonomii i psychologii niezbędnych dla inwestora giełdowego,
- analizy sprawozdań finansowych spółek giełdowych,
- podstaw teoretycznych oraz umiejętności przeprowadzania analizy fundamentalnej,
- wykorzystania arkusza kalkulacyjnego Excel do przetwarzania danych ze sprawozdań finansowych w ramach analizy fundamentalnej oraz podejmowania decyzji inwestorskich,
- teorii oraz praktycznych umiejętności przeprowadzania analizy technicznej,
- obsługi specjalistycznego oprogramowania do podejmowanie decyzji inwestorskich w ramach analizy technicznej,
- podstaw teoretycznych oraz umiejętności w zakresie analizy portfelowej,
- wykorzystania arkusza kalkulacyjnego Excel na potrzeby analizy portfelowej oraz podejmowania decyzji inwestorskich,
- wyceny obligacji oraz zasad obrotu nimi na GPW,
- teoretycznych i praktycznych reguł inwestowania w instrumenty pochodne – kontrakty futures, opcje,
- podstaw finansów behawioralnych,
- sprawnego podejmowania decyzji inwestycyjnych w ramach określonych strategii inwestycyjnych,
- zdolności do twórczego, kreatywnego rozwiązywania trudnych problemów w ramach decyzji inwestycyjnych w papiery wartościowe.


Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).
Kontakt:
+48 33 829 72 42
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Koordynator studiów:
mgr Marta Kijas
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Planowany termin rozpoczęcia zajęć:
26 marzec 2022
- osoby, które ukończyły studia wyższe i dalszy rozwój kariery zawodowej wiążą z istniejącymi bądź powstającymi działami zarządzania ryzykiem zgodności organizacji (Compliance),
- osoby, które posiadają lub będą posiadać uprawnienia decyzyjne w zakresie budowy i realizacji programów i strategii Compliance,
- osoby, z działów prawnych, audytu, rozwoju biznesu, relacji z inwestorami, pionów komunikacji społecznej, marketingu, zarządzania zasobami ludzkimi, są trenerami wewnętrznymi,
- osoby odpowiedzialne za zarządzanie ryzykiem, przeciwdziałanie nadużyciom oraz promocję zachowań etycznych
- członkowie organizacji zakładowych związków zawodowych
- przygotowanie uczestników do nowego zawodu jakim jest Compliance Officer
- zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu tematyki Compliance, z różnych perspektyw przy wykorzystaniu praktycznych narzędzi
- w trakcie studiów przedstawimy jak, w ramach istniejących struktur i rozwiązań, w różnych organizacjach zastosować odpowiednie instrumenty do rozbudowy efektywnego systemu Compliance dopasowanego do różnego rodzaju przedsiębiorstw
- zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu tematyki Compliance,
- słuchacz zapozna się z czynnikami ryzyka i zagrożenia oraz braku zgodności (Compliance risk)
Zajęcia prowadzą praktykujący wykładowcy WSFIP oraz zewnętrzni doświadczeni trenerzy/eksperci ACCOUNTING & lAW SP.ZOO i Polski Instytut Kontroli Wewnętrznej, posiadający odpowiednie certyfikaty oraz kwalifikacje


Po ukończeniu studiów z wynikiem pozytywnym absolwenci otrzymują:
- Świadectwo Ukończenia Studiów Podyplomowych z tytułem Compliance Officer
- Prawo wpisu na Krajową Listę Profesjonalnych Audytorów i Kontrolerów Wewnętrznych PIKW (Krajowa Lista PIKW), a absolwenci posiadający aktywne konto na Krajowej Liście PIKW otrzymują też bezterminowe wsparcie merytoryczne ze strony Rady Programowej PIKW w zakresie czynności wykonywanych na stanowisku pracy związanym z uzyskaną specjalizacją, patrz §9 Regulaminu Krajowej Listy PIKW


Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).
Kontakt:
+48 33 829 72 42
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Koordynator studiów:
mgr Marta Kijas
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- pracownicy administracyjnych sądów powszechnych,
- pracownicy kancelarii komorniczych,
- pracownicy kancelarii komorniczych,
- pracownicy urzędów skarbowych,
- pracownicy urzędów kontroli skarbowej,
- pracownicy podmiotów realizujących funkcję wierzyciela w postępowaniu egzekucyjnym (pracowników: działów finansowo - księgowych, działów prawnych oraz osób zajmujących się organizacją komórek windykacyjnych),
- pracownicy podmiotów gospodarczych stosujących umowy factoringowe,
- pracowników Poczty Polskiej zajmujących się windykacją należności z tytułu abonamentów RTV i innych.
- pracowników Poczty Polskiej zajmujacych sie windykacja naleznosci z tytulu abonamentów RTV i innych,
- pracowników Poczty Polskiej zajmujacych sie windykacja naleznosci z tytulu abonamentów RTV i innych.


Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).
Kontakt:
+48 33 829 72 42
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Koordynator studiów:
mgr Marta Kijas
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- posiadających wyższe wykształcenie, które chciałby nabyć uprawienia zawodowe w zakresie szacowania nieruchomości,
- dla osób, które chciałby nabyć uprawienia zawodowe w zakresie szacowania nieruchomości, w szczególności pracowników spółdzielni mieszkaniowych i administracji, pracowników banków, doradców inwestycyjnych, przedsiębiorców, firm zarządzających nieruchomościami oraz innych osób uczestniczących w obrocie i zarządzaniu nieruchomościami, kandydatów na rzeczoznawców majątkowych,
- dla pośredników w obrocie nieruchomościami i zarządców nieruchomości chcących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu szacowania nieruchomości.
Program studiów wyczerpuje minimum programowe dla studiów podyplomowych w zakresie wyceny nieruchomości, przewidziane na podstawie art. 196 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2014 r. poz. 518, z późn. zm.), ogłoszone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 12 czerwca 2014 r. w sprawie minimalnych wymogów programowych dla studiów podyplomowych w zakresie wyceny (Dz. U. z 2014 r., poz. 826).
przygotowanie do wykonywania zawodu rzeczoznawcy majątkowego, a także specjalisty w zakresie: doradztwa na rynkach nieruchomości, oceny efektywności inwestowania w nieruchomości, określania skutków finansowych uchwalania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, wyceny przedsiębiorstw, określania wartości bankowo- hipotecznej oraz innych aktywności związanych z szeroko pojętym gospodarowaniem nieruchomościami.
Część ogólna prawa cywilnego


Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).
Kontakt:
+48 33 829 72 42
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Koordynator studiów:
mgr Marta Kijas
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Studia podyplomowe przeznaczone są dla osób z wykształceniem wyższym ( na poziomie licencjatu lub magisterium). Zainteresowanych tematyką kryminalistyczną, zwłaszcza Grafologią rozumianą jako poznanie osobowości poprzez analizę realizacji graficznych oraz kryminalistycznym badaniem dokumentów publicznych oraz prywatnych, wraz z badaniem dokumentów za pomocą technik specjalnych, pracą biegłego z tego zakresu.
- przekazanie słuchaczom profesjonalnej wiedzy oraz praktycznej wiedzy z zakresu kryminalistycznych badań dokumentów
- Grafologia rozumiana jako poznanie osobowości poprzez analizę realizacji graficznych
- badanie dokumentów publicznych, prywatnych oraz badanie tekstów pod kątem językowym, jakościowym i pochodzeniowym
- słuchacze zaznajomią się z problematyką RODO uzyskując osobny certyfikat szkolenia inspektora RODO
- poszerzenie dotychczasowej wiedzy prawniczej z zakresu specjalistycznej metodyki badawczej w kryminalistyce, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień związanych z badaniem i oceną dokumentów, tekstów typowych i nietypowych, wydruków komputerowych itp.
- badaniem i oceną dokumentów, tekstów typowych i nietypowych, wydruków komputerowych, itp.

Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).
Kontakt:
+48 33 829 72 42
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Koordynator studiów:
mgr Marta Kijas
mkijas@wsfip.edu.pl
Adresatami studiów są osoby pracujące lub zamierzające podjąć pracę w przedsiębiorstwach obsługujących międzynarodową wymianę towarową, agencjach celnych lub w jednostkach administracji publicznej związanych z obrotem towarowym z zagranicą, jak również wszystkie osoby zainteresowane nabyciem wiedzy z zakresu obsługi celnej podmiotów oraz nadzoru międzynarodowego obrotu towarowego.
Celem studiów jest nabycie niezbędnych umiejętności oraz kwalifikacji zawodowych, pozwalających na prowadzenie efektywnej działalności w sferze handlu międzynarodowego w zakresie obsługi celnej podmiotów.
Ambasadorem kierunku jest Pani Beata Krawczyk – Jastrzębska – CEO 3CARGO Sp.z o.o., Vice Prezes Czechowickiej Delegatury RIG w Katowicach
czas trwania studiów: studia dwusemestralne
forma zajęć: zajęcia on-line
Absolwent może ubiegać się o wpis na listę agentów celnych, prowadzoną przez Izbę Administracji Skarbowej w Warszawie (Prawo celne; Dz. U. 2020 poz. 1382).


Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).
Kontakt:
+48 33 829 72 42
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Koordynator studiów:
mgr Marta Kijas
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kierownik studiów:
Dr Władysław Świątek
- osoby mające zamiar podjąć pracę w działach kadrowo-płacowych,
- pracownicy działów HR, zarządzania personelem lub też kadr, którzy chcieliby rozszerzyć i zaktualizować swoje umiejętności oraz wiedzę z dziedziny kadrowo-płacowej.
- przygotowanie specjalistów w zakresie administrowania i organizacji kadr,
- uzyskanie niezbędnej wiedzy z zakresu prawa pracy, wynagrodzeń, świadczeń pracowniczych, dokumentacji kadrowej, podatkowej oraz ZUS.


Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).
Kontakt:
+48 33 829 72 42
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Koordynator studiów:
mgr Marta Kijas
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- kadra menedżerskiej firm i instytucji,
- pracownicy działów marketingu,
- pracownicy działów HR,
- pracownicy działów Public Relations,
- pracownicy urzędów miast, gmin, powiatów,
- pracownicy banków,
- pracownicy agencji reklamowych, marketingowych,
- osoby, które pragną rozszerzyć swoje kompetencje w zakresie komunikacji w biznesie oraz technik public relations,
- dostarczenie specjalistycznej, a zarazem praktycznej wiedzy, niezbędnej do wykonywania zawodu Pracownika działu HR, marketingu, działu promocji,
- podniesienie kompetencji niezbędnych w skutecznym zarządzaniu w biznesie w nieustannie zmieniającym się, silnie konkurencyjnym środowisku gospodarczym. Program studiów koncentruje się na praktycznych aspektach roli menedżera jako kreatora biznesu na skalę swojego zespołu, branży, jednostki organizacyjnej. Studia mają również na celu dostarczenie pakietu narzędzi do zarządzania potencjałem swoich pracowników, do motywowania i angażowania ludzi. Słuchacze poznają zarówno teoretycznie jak i praktycznie zagadnienia związane z decyzjami menedżerskimi, strategią działania firmy w warunkach konkurencji, kierowaniem ludźmi i kulturą organizacyjną. Metodyka zawiera również gry symulacyjne, indywidualne ćwiczenia, warsztaty z negocjacji, komunikacji oraz studia indywidualnych przypadków.
Prawno-etyczne aspekty działań PR
- praca nad głosem,
- retoryka,
- sztuka wystąpień publicznych (zajęcia z kamerą),
- sposoby radzenia sobie ze stresem,
- zarządzanie czasem,
- savoir vivre w biznesie,


Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).
Kontakt:
+48 33 829 72 42
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Koordynator studiów:
mgr Marta Kijas
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- absolwentów wyższych uczelni (posiadających dyplom magistra lub licencjata) głównie kierunków: bezpieczeństwa wewnętrznego, pedagogiki, resocjalizacji, prawa, psychologii, socjologii, politologii),
- osoby zainteresowane pracą w służbach i urzędach, które w zakresie swoich obowiązków mają ściganie i zwalczanie przestępczości,
- sędziowie, prokuratorzy, adwokaci, radcy prawni, aplikanci zawodów prawniczych,
- kuratorzy sądowi,
- osoby zatrudnione w podmiotach świadczących usługi detektywistyczne oraz ochrony osób i mienia,
- osoby zainteresowane pracą w służbach i urzędach, które w zakresie swoich obowiązków mają ściganie i zwalczanie przestępczości.
- prawidłowa ocena ryzyko popełnienia przestępstwa,
- poznanie sposobów eliminowania zjawisk mogących prowadzić do rozwoju przestępczości,
- poznanie sposobów eliminowania zjawisk mogących prowadzić do rozwoju przestępczości,
- poznanie prawidłowych technik ujawnienia i zabezpieczania śladów z miejsca przestępstwa,
- umiejętność prawidłowego wykorzystania zebranych w sprawie dowodów,
- umiejętność oceny prawidłowości zabezpieczenia śladów i dowodów na miejscu przestępstwa.


Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).
Kontakt:
+48 33 829 72 42
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Koordynator studiów:
mgr Marta Kijas
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Absolwenci wyższych uczelni posiadających dyplom magistra, licencjata, inżyniera lub inny równorzędny uznany na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
- Osoby, które pełnią lub zamierzają pełnić funkcje administratora, Inspektora Danych Osobowych, osoby pełniące funkcję Compliance Officer , pracodawcy i inne podmioty zatrudniające, pracownicy zatrudnieni w komórkach odpowiedzialnych za sprawy personalne, osoby odpowiedzialne za audyt danych osobowych, wdrożenie systemu ochrony danych osobowych w jednostce oraz inne podmioty mające w swej działalności do czynienia z danymi osobowymi w celu podniesienia kwalifikacji
Celem studiów podyplomowych jest zapoznanie słuchaczy z metodami i środkami ochrony informacji. Zdobycie wiedzy oraz umiejętności w zakresie problematyki funkcjonowania systemu ochrony danych osobowych. Przekazanie słuchaczom wiedzy i umiejętności niezbędnych do organizowania i realizacji przedsięwzięć z zakresu ochrony danych osobowych.


Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).
Kontakt:
+48 33 829 72 42
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Koordynator studiów:
mgr Marta Kijas
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- osoby posiadające dyplom ukończenia jednolitych studiów magisterskich,
- osoby I i II stopnia dowolnego kierunku,
- pracownicy administracji publicznej różnego szczebla,
- pracownicy organów administracji rządowej i samorządowej,
- kierownictwo jednostek organizacyjnych gmin, powiatów, województw.
- pogłębienie wiedzy prawniczej, sprawności organizacyjnej i doskonalenie umiejętności interpersonalnych pracowników administracji publicznej,
- studia mają na celu nabycie, uzupełnienie bądź usystematyzowanie wiedzy z zakresu administracji oraz ogólnej wiedzy prawniczej niezbędnej do wykonywania obowiązków pracowniczych,
- po ukończeniu studiów absolwent podniesie swoje umiejętności w posługiwaniu się przepisami prawa, sporządzania pism oraz będzie posiadał umiejętność rozwiązywania konkretnych problemów występujących w postępowaniu egzekucyjnym,
- w zakresie kompetencji społecznych efektem ukończenia studiów będzie umiejętność prawidłowego identyfikowania i rozstrzygania problemów związanych z prowadzonym postępowaniem egzekucyjnym.


Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).
Kontakt:
+48 33 829 72 42
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Koordynator studiów:
mgr Marta Kijas
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- dyrektorzy, kierownicy lub ordynatorzy jednostek organizacyjnych służby zdrowia,
- pracownicy wydziału zdrowia,
- kadra menedżerska publicznych i niepublicznych jednostek opieki zdrowotnej,
- osoby zatrudnione w instytucjach związanych ze zdrowiem publicznym, ubezpieczeniami zdrowotnymi,
- instytucjach regulujących i nadzorujących działanie systemu ochrony zdrowia, przedstawicielom firm farmaceutycznych, szczególnie polecane są lekarzom, pielęgniarkom, farmaceutom, przedstawicielom firm farmaceutycznych,
- pracownicy organów administracji rządowej,
- pracownicy jednostek samorządu terytorialnego,
- pracownicy instytucji ubezpieczeń zdrowotnych,
- osoby chcące zdobyć kompetencje w zakresie organizacji i zarządzania służbą zdrowia,
- osoby zainteresowane przedmiotową tematyką, którzy ukończyli studia wyższe.
- dostarczenie specjalistycznej wiedzy i praktycznych umiejętności,
W trakcie nauki słuchacze mogą nabyć wiedzę w zakresie funkcjonowania jednostek służby zdrowia, zarządzania finansami, wdrażania jakości i zarządzania personelem, jak również nabyć umiejętności analizowania potrzeb rynku, prowadzenia negocjacji i zawierania kontraktów. Osoby prowadzące zajęcia na studiach podyplomowych charakteryzują się zarówno dużą wiedzą jak i doświadczeniem zawodowym w zakresie realizowanego materiału. Obok osób z uznanym dorobkiem naukowym, zajęcia prowadzą również praktycy zajmujący się na co dzień wyżej opisanymi zagadnieniami.


Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).
Kontakt:
+48 33 829 72 42
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Koordynator studiów:
mgr Marta Kijas
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- osoby chcące zdobyć kompetencje w obszarze obsługi kadrowo-płacowej w przedsiębiorstwie,
- pracownicy działów kadr, księgowości, osób zarządzających zasobami pracy, pracodawców i innych osób, które w swojej pracy zawodowej stosują prawo pracy,
- pracownicy sektora prywatnego oraz publicznych służb zatrudnienia, zajmujący się w praktyce prawem pracy i ubezpieczeń społecznych,
- osoby pragnące wzbogacić oraz uaktualnić swoją dotychczasową wiedzę,
- prawnicy zajmujący się doradztwem w sprawach z zakresu prawa pracy,
- ukończenie studiów może też pomóc w zmianie kwalifikacji i znalezieniu satysfakcjonującej pracy osobom, które dopiero zamierzają zająć się sprawami kadrowymi oraz wynagrodzeń.
- przekazanie słuchaczom specjalistycznej wiedzy oraz umiejętności praktycznych z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych,
- zapoznanie z aktualnymi przepisami prawa pracy, obowiązkami pracodawców i pracowników, zasadami naliczania wynagrodzeń, zasadami naliczania świadczeń na rzecz pracowników, sporządzania dokumentacji kadrowej, podatkowej oraz ubezpieczeniowej,
- przygotowanie słuchacza do wykonywania zawodu specjalisty menedżera odpowiedzialnego za: obsługę procesów kadrowo-płacowych, pogłębianie i aktualizację wiedzy w wyżej wymienionym zakresie przez osoby stosujące prawo pracy i ubezpieczeń społecznych w zakładach pracy, urzędach administracji państwowej i samorządowej, zakładach budżetowych.


Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).
Kontakt:
+48 33 829 72 42
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Koordynator studiów:
mgr Marta Kijas
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- osoby działające w szeroko rozumianej sferze obrotu gospodarczego,
- przedstawiciele kadry zarządzającej,
- członkowie rad nadzorczych,
- przedsiębiorcy,
- pracownicy podmiotów gospodarczych,
- pracownicy instytucji zajmujących się sprawami gospodarczymi, kontraktowymi, nadzorczymi, organizacyjnymi, finansowymi podmiotów publicznych jak i prywatnych.
- podnoszenie kwalifikacji zawodowych osób funkcjonujących w szeroko postrzeganej sferze obrotu gospodarczego. Program studiów zapewnia wszechstronne doskonalenie i kształcenie o charakterze praktyczno-teoretycznym w dziedzinach prawa handlowego i gospodarczego.


Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).
Kontakt:
+48 33 829 72 42
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Koordynator studiów:
mgr Marta Kijas
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- pracownicy działów księgowości,
- pracownicy działów rachuby płac i pionów finansowo-księgowych przedsiębiorstw i instytucji,
- pracownicy organów administracji rządowej i samorządowej,
- pracownicy urzędów skarbowych,
- pracowników urzędów kontroli skarbowej,
- osoby prowadzące samodzielną działalność gospodarczą w ramach biur rachunkowych i biur doradztwa podatkowego,
- osoby chcące poszerzyć i zaktualizować swoją wiedzę z zakresu rachunkowości i podatków.
- dostarczenie specjalistycznej, a zarazem praktycznej wiedzy, niezbędnej do wykonywania zawodu księgowego oraz do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych,
- nabycie, uzupełnienie bądź usystematyzowanie wiedzy z zakresu rachunkowości, rachunkowości finansowej i zarządczej, sprawozdawczości i analizy finansowej, prawnych regulacji księgowych i systemu podatkowego oraz wykorzystanie jej w praktyce,
- posiadanie i wykorzystanie wiedzy oraz umiejętności z zakresu prowadzenia ksiąg rachunkowych, ewidencji księgowej i sprawozdawczości finansowej, a także rozliczeń podatkowych i polityki podatkowej,
- nabycie umiejętności prowadzenia ksiąg rachunkowych, sporządzania i analizy sprawozdań finansowych i podatkowych, a także dokonywania analizy podatkowej.


Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).
Kontakt:
+48 33 829 72 42
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Koordynator studiów:
mgr Marta Kijas
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- osoby chcące zdobyć niezbędne kompetencje do wykonywania zawodu związanego z pracą w służbie BHP na stanowisku starszego inspektora BHP,
- właściciele i zarządzający firmami, którzy z mocy prawa odpowiadają za bezpieczne i higieniczne warunki pracy,
- osoby chcą nabyć przygotowanie dydaktyczne uprawniające do prowadzenia szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy.
- wyposażenie słuchaczy w wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne do skutecznego zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, szczególnie w zakresie,
- analizy i oceny zagrożeń czynnikami chemicznymi, fizycznymi i biologicznymi występującymi w środowisku pracy, oceny ryzyka związanego z tymi zagrożeniami oraz wdrażania działań korekcyjnych kontrolujących poziom ryzyka,
- bieżącego monitorowania stanu BHP oraz przestrzegania zasad i przepisów,
- rozwiązywania bieżących problemów technicznych i organizacyjnych związanych z bezpieczeństwem i ergonomią w skali zakładu pracy i w odniesieniu do stanowisk pracy,
- eliminacji i/lub ograniczania oddziaływania na pracowników czynników niebezpiecznych, szkodliwych i uciążliwych dla zdrowia,
- współuczestniczenia w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz chorób zawodowych, a także podejmowania odpowiednich działań profilaktycznych,
- organizowania i prowadzenia szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz propagowania wiedzy o BHP.
- wyposażenie absolwentów w podstawową wiedzę dotyczącą ustaw, przepisów oraz norm krajowych i unijnych z zakresu prawa pracy, bezpieczeństwa i higieny pracy, ich interpretowania oraz stosowania w praktyce,
- zapoznanie słuchaczy z funkcjonowaniem znormalizowanego systemu zarządzania BHP, zgodnie z normami serii PN-N 18000 oraz przedsięwzięciami związanymi z analizą i oceną ryzyka zawodowego związanego z zagrożeniami środowiska pracy oraz wskazanie na potrzebę doskonalenia jakości systemowego zarządzania BHP,
- rozwijanie i upraktycznienie wiedzy z zakresu ergonomii fizjologii pracy w aspekcie kształtowania bezpiecznych i higienicznych warunków pracy,
- rozwijanie i upraktycznienie wiedzy z zakresu ergonomii fizjologii pracy w aspekcie kształtowania bezpiecznych i higienicznych warunków pracy,
- przekazanie interdyscyplinarnego zasobu wiedzy o czynnikach zagrażających, szkodliwych i uciążliwych oddziałujących w środowisku pracy oraz o zasadach ich prewencji i profilaktyki,
- rozwinięcie i ugruntowanie wiedzy o organizacji i funkcjonowaniu służby bhp w zakładzie pracy,
- zapoznanie z zasadami monitorowania stanu BHP oraz organizowania i przeprowadzenia wewnętrznego audytu BHP związanego z wykonywaniem zadań zawodowych,
- usprawnienie umiejętności opracowania procedur postępowania na wypadek szczególnego zagrożenia i awarii, w tym przyswojenie procedur udzielania pomocy przedmedycznej,
- zapoznanie i upraktycznienie wiedzy dotyczącej środków ochrony indywidualnej i zbiorowej stosowanych podczas wykonywania zadań zawodowych,
- przekazanie, rozwinięcie i upraktycznienie wiedzy dydaktycznej i wyrobienie umiejętności dydaktycznych pozwalające zorganizować i przeprowadzić szkolenie w zakresie BHP oraz efektywnie komunikować się w celu wyjaśniania istoty zagrożeń w środowisku pracy,
- ukształtowanie metodycznych umiejętności analizowania i rozwiązywania problemów BHP oraz pisarskiego opracowania ich wyników.
Program studiów spełnia wymogi zawarte w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 2 listopada 2004 r., §1 ust. 3 rozporządzenia, w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. nr 246 , poz. 2468) oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia w zawodach (Dz. U. z dnia 17 lutego 2012 r. poz. 184) i daje absolwentom uprawnienia do pracy na stanowisku inspektora BHP oraz do prowadzenia szkoleń z zakresu BHP.


Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).
Kontakt:
+48 33 829 72 42
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Koordynator studiów:
mgr Marta Kijas
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- osoby mające zamiar podjąć pracę w działach kadrowo-płacowych,
- pracownicy działów HR, zarządzania personelem lub też kadr, którzy chcieliby rozszerzyć i zaktualizować swoje umiejętności oraz wiedzę z zakresu zarządzania zasobami ludzkim i rozwojem organizacji
- osoby, które odpowiadają za wdrażanie polityki i strategii rozwojowej kapitału intelektualnego (HR) w organizacjach, a ich celem jest poszerzenie wiedzy, i umiejętności praktycznych na bazie najnowszych trendów międzynarodowych,
- osoby, które zarządzają projektami rozwojowymi w organizacjach (OD) z udziałem kapitału intelektualnego,
- osoby, które dążą do dalszego rozwoju kariery zawodowej w dziedzinie związanej z zarządzaniem kapitałem intelektualnym (HR) i rozwojem organizacji (OD).
- Rozwinięcie wiedzy i praktycznych umiejętności w dziedzinie Zarządzania Kapitałem Ludzkim (HR) oraz Strategicznym Rozwojem Organizacji (OD).
- Rozwinięcie wiedzy studentów w zakresie „miękkich” umiejętności zarządzania projektami HR/OD w organizacji, zdobycie doświadczenia w prowadzeniu projektów organizacyjnych z ww. dziedziny, rozwinięcie kompetencji jakimi powinni cechować się profesjonaliści reprezentujący funkcję HR w organizacji (HR jako Business Partner i HR Profession Map).
- Zrozumienie najważniejszych współczesnych trendów zarządzania zmianą w biznesie i typologii organizacyjnych.
- Kształtowanie wiedzy i praktyki w zakresie strategicznego zarządzania kapitałem intelektualnym w organizacji.
- Metody i techniki budowania strategii HR.
- Rozwinięcie podstawowej wiedzy w zakresie interpretacji głównych sprawozdań finansowych (Budżetowanie, Rachunek Zysków i Strat).
- Rozwinięcie praktycznych umiejętności budżetowania.
- Zrozumienie współczesnych trendów zarządzania bazami danych w organizacjach (Analizy danych, Raportowanie, Big Data).
- Zrozumienie współczesnych trendów rynków pracy oraz strategicznego planowania kapitału intelektualnego w organizacji.
- Rozwinięcie umiejętności planowania ścieżki rozwojowej pracowników oraz planowania sukcesji w organizacji, opracowanie strategii retencyjnych pracowników i pozyskiwania talentów.
- Zdobycie praktycznej wiedzy z zakresu coachingu oraz mentoringu zawodowego.
- Rozwinięcie wiedzy w zakresie pojęcia wydajności zaangażowania kapitału intelektualnego (HPW) i jego wkładu w budowanie wydajnych organizacji (HPWO).
- Rozwinięcie wiedzy w zakresie teorii i modeli motywacyjnych w kontekście pojęcia wydajnych organizacji (HPWO) i efektywności biznesowej organizacji.
- HR jako partner w biznesie.
- Zdobycie praktycznej wiedzy w zakresie wdrażania strategii i praktyki HR w celu podniesienia poziomu zaangażowania pracowników.
- Praktyczne zastosowanie technik i modeli HR w budowaniu kultur organizacyjnych nastawionych na wysokie wyniki (HPWO).
- Zrozumienie psychologicznego i biznesowego kontekstu wynagradzania pracowników oraz modeli przywództwa.
- Zrozumienie kluczowych celów i zadań funkcji HR we współczesnych organizacjach.
- Rozwinięcie wiedzy w zakresie oceny funkcji HR w kategoriach wartości dodanej i wydajności organizacji.


Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom nauka na naszej uczelni będzie odbywać się w formie hybrydowej. Część zajęć w formie zdalnej (np. wykłady), a część w formie tradycyjnej - czyli stacjonarnej na terenie Uczelni (np. ćwiczenia).
Kontakt:
+48 33 829 72 42
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Koordynator studiów:
mgr Marta Kijas
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- dyrektorzy szkół oraz osoby zajmujące stanowiska kierownicze w przedszkolach, szkołach i innych placówkach oświatowo wychowawczych;
- kandydaci na stanowiska kierownicze w placówkach oświatowych;
- nauczyciele zainteresowani doskonaleniem zawodowym pragnący nabyć wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania w oświacie;
- osoby zajmujące się tematyką nadzoru pedagogicznego, animatorzy działań i organizacji oświatowych oraz osoby zajmujące się problematyką oświatową w jednostkach samorządu terytorialnego.
- przygotowanie profesjonalnej kadry do pełnienia funkcji kierowniczych w instytucjach oświatowych;
- doskonalenie zawodowe kadry kierowniczej instytucji oświatowych oraz pracowników samorządowej administracji oświatowej,
- podwyższenie kwalifikacji zawodowych nauczycieli z uwzględnieniem możliwości ich awansu zawodowego;
Studia trwają 180 godzin (dwa semestry) i kończą się egzaminem w formie testu pisemnego z semestru pierwszego i drugiego. Po ukończeniu studiów absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez Wyższą Szkołę Finansów i Prawa w Bielsku-Białej. Zajęcia prowadzą praktycy, prawnicy, dyrektorzy szkół oraz wykładowcy Wyższej Szkoły Finansów i Prawa w Bielsku-Białej.